10/11 Tävlingsresultat

Nu är den spännande tävlingen slut. Ingen kom på det rätta svaret och därmed går vinsten tillbaka till mig.


Hans J. Wegner Stol + Pall 1960´s Wingchair LIMITED EDITION
                                                  Pris: 101500.00kr

Så kan det gå men hav tröst - det kommer flera tävlingar! Vad det lider.

Maken och jag var i Rom våren  1999. Det var varmt. Man rustade upp staden inför millenieskiftet och många hus hade därför byggnadställningar. Jag brukar läsa kartan när vi är turister och gjorde så även denna dag. Går man omkring som ett blindstyre med ögonen fästa på kartan är det svårt att se omgivningen och då travade jag rakt in i en byggnadsställning. Jag rev upp en 5 cm lång rispa på högerarmen. Det började att blöda och det blev dramatiskt värre. Ambulans tillkallades och...nej, det gjorde man inte men blodet rann i alla fall. Minnet av denna fadäs är ett vitt streck på överarmen.

Ungefär samma sak hände i Almunecar i oktober. Vi gick på ett torg och jag stirrade på några kvinnor som förberedde stängning av sitt café. Plötsligt blev det bom stopp och jag  fann mig själv liggande på mage på en stenbänk. I längdriktningen som tur var. (Hade jag ramlat tvärs över hade jag troligtvis blivit temporärt tandlös.) Resultatet blev en rispa på skenbenet, ca 4cm långt. Det gjorde ganska ont men nesan var värre. Från gående och stående till liggande på mage inom loppet av en sekund är inte värdigt en dam i min ålder.

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja visst var det synd att man inte kom på svaret. Man får trösta sig med att vinsten inte skulle passa hemma hos oss som vi har det nu.

Hoppas på en ny tävling med finfina priser.

2008-11-10 @ 22:38:55
Postat av: Ingalill

Vad roligt att du är så positiv!

Bättre tur nästa gång.

2008-11-11 @ 07:35:25
Postat av: svågern

Hej!

Lite sur är jag för detta har inte diskuterats i släkten över huvud taget, synd för jag var sugen på en del av priserna.

2008-11-11 @ 10:09:48
Postat av: Ingalill

Det har det visst det! Men hör man inte upp så missar man mycket väsentligheter som kan vara till nytta rätt som det är.

2008-11-11 @ 14:46:47
Postat av: Ulla

Var det den stolen som var första pris? I så fall var det tur att jag ej deltog i tävlingen.

Kram Ulla

2008-11-11 @ 20:50:29
Postat av: Ingalill

Det är väl inget större fel på den? Du skulle nog få 90.000 om du sålde den direkt.

2008-11-11 @ 21:33:59
Postat av: Ulla

Var har du hittat den stolen? På vinden?

Haha/Ulla

2008-11-12 @ 19:12:28
Postat av: Ingalill

Det var tur att du inte vann då.

2008-11-13 @ 19:16:47
Postat av: anna-stina

Är det du som gett fallande sjukan ett ansikte?

2008-11-21 @ 08:49:28
URL: http://www.lillingas.se
Postat av: Ingalill

Ha, ha. Det var roligt. Då kanske man går till medicinhistorien så småningom.

2008-11-21 @ 10:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0