22/11 Shoppingbesvär

Jag bestämde mig i går att min uppsats skulle bli klar i dag och det är den. Underbart. Nu skall jag känna mig ledig resten av helgen, sedan börjar nästa projekt,  loggboken, som ska skrivas och vara inlämnad den 19 december. Men det ordnar sig.

Jag åkte in till stan i dag igen. Jag har letat länge efter en kappa som är snygg, varm och regntålig. Det har inte varit lätt kan jag säga. För två månader sedan fanns det hur mycket att välja på som helst men jag har inte kunnat bestämma mig. Nu är mycket av vinterkläderna slutsålda och det är ännu svårare att hitta en. Förstås.

Efter en snabb rekognocering i går tänte jag slå till i dag. Hade hittat en passande på Gillblads men gick in på Anderassons Päls på vägen dit.  Det hängde en jättesnygg, tuff och originell kappa med en präktig pälskrage alldeldes ensam och övergiven på en galge. På axeln satt det en röd lapp: 50%. Jag letade efter prislappen men hittade ingen.  "Den är antagligen dyr", tänkte jag, "men det blir nog ett lagom pris efter rabatten". Jag hittade en expedit som upplyste mig om  att den kostade 9.000 kr - när rabatten var avdragen. Det var inte det priset jag hade tänkt betala i dag så jag provade den inte. Synd, för den hade passat mig perfekt. Jag köpte den på Gillblads i stället.

Det är inte bara jag som är senfärdig, maken är det också. I dag har vi ställt undan trädgårdsmöblerna och burit ner de stora palmerna och citronträdet från altanen. Nästa helg blir det adventspyntning både ute och inne. Hade parasollen stått kvar  skulle vi ha kunnat fästa en ljusslinga runt kanten. Vi får köpa en gran i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0