30/11 Första advent

                                                        
Sent i går kväll satte jag upp den elektriska  adventsljusstaken i vardagsrumsfönstret. Vi har ett antal stakar men använder bara  en. Sedan har vi en elektrifierad stjärna som  har sin plats i ett annat fönster. Jag  lade jag på en vacker duk, eller bordsmatta egentligen som min svärmor har vävt, på matbordet. På den, som pricken över i, placerades en ljusstake  som vi fått av barnbarnet. Den har han själv gjutit i betong. Sedan är det advent!

Vi i vår familj tillhör den militanta grenen av helgpyntare.  Det innebär att det inte finns  ett uns av advent i huset förrän sent på lördag kväll. Sedan har vi advent ända fram till kvällen före julafton. Då tar vi in granen och klär den och pyntar lite lätt med diverse julgrejor. Vi är ganska sparsmakade när det gäller julpynt så det tar inte så lång stund att fixa julstämning i det här huset.

I morse lämnade maken fosterlandet och åkte till London. Han skall gå på en julkonsert i kväll   som Frälsningsarménger ger varje år i Royal Albert Hall. 

Han bor hos sin bror och svägerska men de är i Sverige. Brorsan kommer hem i kväll, svägerskan kommer först när maken åkt hem igen. Nyckeln ligger undan mattan typ, så han klarar sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0