27/11 Håll till höger!

Varför går inte folk åt höger? På höger sida alltså. Om alla gjorde som jag skulle livet som fotgängare bli perfekt. Det innebär att när man går på en trottoar eller t. ex. på den breda "gatan" i Nordstan håller man till HÖGER. (Det gäller alla, från vänsterpartister till kristdemokrater och folkpartister. Jag tar för givet att moderater håller till höger automatiskt.) Att det skall vara så svårt att förstå att det är det mest rationella sättet att komma fram.  Man slipper stöta ihop med tusen personer i timman och man kan bara följa med strömmen. Är man trött i benen går det fint att "hänga på"  några som går tätt och man kan vila sig i fem, tio minuter genom att lyfta benen lite och segla med.  Men man måste vara beredd på att plötsligt komma ner på jorden igen och då  gäller det att landa på fötterna. Om inte, kan konsekvenserna bli fruktansvärda och långtgående.

Svårigheter kan uppstå, det skall jag inte sticka under stol med. Det är när  man vill nå en butik eller ett café som ligger på vänster sida i färdriktningen. Lösningen på det problemet är att förbereda vänstersvängen i god tid genom att dra sig mot mittmarkeringen. Sedan kastar man sig med ett kraftfullt språng ut från sin position in i en lucka mellan några personer på väg mot andra hållet . Därefter är det bara att följa med den strömmen så långt man önskar.

Praktisera  detta nästa gång du är i stan. Jag har kollen på dig!

Kommentarer
Postat av: Christina

Jaa, varför går inte alla till höger?

Jag har mitt eget svar, men det skriver jag inte här, får bli i mail.

Hoppas du och Jörgen får en trevlig första advent=)

2008-11-28 @ 19:19:19
URL: http://www.hemsida.net/christina/
Postat av: Ingalill

Tack för hälsningen!

2008-11-28 @ 21:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0