19/11 Badvakt i vitt

I natt vaknade jag med ett ryck och tänkte: "Engelskaläxan är alldeldes för svår den här veckan". Jag låg och funderade på detta problem som ploppat upp så oväntat. Jag såg framför mig elever som slet sitt hår och föräldrar som var arga. Efter en stund kom jag på att jag hade ju gjort den enklare genom att översätta alla svåra ord. Blev genast lugnare och somnade om så småningom.

I dag har klassen och M, två föräldrar och jag varit på Åbybadet. Det var roligt och alla hade väldigt kul, det var full rulle hela tiden. Alla badade utom jag. Hade inte ens badkläder med mig utan jag gick omkring och såg ut som en badvakt i vita sommarbyxor och vit kortärmad tröja. Jag anser nämligen att någon måste vara stationerad på golvet och ha en kontrollerande funktion och det är bara jag som kan utföra den uppgiften till belåtenhet. Det passar ju bra eftersom jag inte är så förtjust  i att bada.  Fast våt blev jag ändå. Några av gossarna lekte med en gigantisk gul boll i vattnet. Jag bad dem kasta upp den till mig så skulle jag kasta tillbaka den. Skojigt, tänkte jag. De kastade upp den till mig och när jag tog tag i den fick jag en rejäl dusch på hela framkroppen. Jubel uppstod i spat. Jag kastade i den igen och då kom den som en bumerang tillbaka  plus ytterligare en dusch. Ovationer med kallsupar! När den flög mot mig en tredje gång stod jag inte kvar. Men roligt var det!                     
                                                              


Nu skall jag skriva på min intervjuuppgift. Det går trögt. Jag har kommit till diskussionsdelen och jag har fem inledningar men inga fortsättningar om man säger så. Men det är bara att kämpa på. Rätt som det är lossnar det och då gäller det att vara beredd. Det kanske är "rätt som det är" nu. Jag testar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0