20/11 Julklappstips

Märker du att jag  har ökat tempot? Vi får se hur det kommer att sluta. Det luktar inte bränt än i alla fall.

Nu börjar hetsen med att hitta rätt julklapp till rätt person. Satt precis och tittade i "Din julguide hela vägen fram till jul" av Clas Ohlson. Det känns tryggt och skönt att det finns de som tar på sig att leda oss på den rätta vägen - i alla fram till 24 december. Clas har många bra förslag på julklappar men inget av dem slår mina.

Här kommer två tips på julklappar som garanterar stor glädje och tacksamhet hos mottagaren: lakanssträckare och salladsslunga. De har, sedan de kom över vår tröskel, blivit oumbärliga.

Lakanssträckarna använder man till att hålla underlakanet på plats. De är som hängslestroppar som man sätter fast i lakanet under madrassen och sedan sitter det där det sitter.
   När jag sökte efter en bild på "lakanssträckare"  kom  bl.a. den vänstra bilden upp tillsammans med oändligt många till som inte hade ett dugg med sökordet  att göra. Vad jag kunde se och förstå i alla fall. Lakanssträckare kanske är ett kodord? Efter några fantasifulla försök med andra sökord hittade jag den andra bilden. Men det ser ut som om madrassen är upp- och nedvänd. Använd din fantasi och du förstår det geniala.

Salladsslungan har vi bara haft i huset i sex månader  ungefär men vilket intryck den har gjort! Salladen blir torr och fin på ett kick, inget söl och slafs här inte. Varför köpte jag inte en för fyrtio år sedan? Så mycken klagan och sölande som kunde undvikits.


Håll till godo med dessa anspråklösa tips.

Kommentarer
Postat av: Lars

Salladsslunga Zyliss Smart Touch. Diam. 21 cm.

Artikelnummer 34-8230 399 kr. Finns på Clas Ohlson!



Se katalog för fler saker som löser vardagens problem.

2008-11-21 @ 08:10:28
Postat av: Ingalill

Strålande!

2008-11-21 @ 10:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0