9/10 Skrynkelfritt. Del 2

Jag blev så trött på rynkor runt munnen. Inget fungerade, de kom ändå. Jag kastar mig därför raskt över till ett annat problemområde: halsen.

Hamsterjägaren                                                           
Det är namnet på en metod som beskrivs i tidskriften M-Magasin. Jag är lite osäker på var nämnda hamster eller hamstrar befinner sig men gissar att det är i påsar på halsen. Själv har jag påsar både här och där men definitivt inte på halsen. Än. Nåväl. Det som fascinerar mig med "Hamsterjägaren" är rörelserna som ska eliminera gnagarna. Jag kan inte garantera att just de försvinner men skulle någon iaktta dig när du tränar har du sett den personen för sista gången.

"1. Håll underläppen över överläppen. Sträck samtidigt upp hakan och le, le, le. Gör leendet bredare och bredare i sex små steg.

2. Lyft hakan ytterligare lite till. Håll rörelsen medan du sakta räkna till tio. Orkar du inte längre än till sex är det okej. Slappna långsamt av. Repetera en gång."
Så här ska det se ut:

Prova detta men med försiktighet! Jag har gjort det och är rädd att jag  fått men för livet. Det kändes som om underkäken skulle fastna i positionen när den var över överläppen. Det hade inte varit roligt. Käkarna ömmade och maken var nära att lämna mig för gott. Rörelsen när man skulle bredda leendet i sex steg med underläppen över överläppen....ja, vad säger man. "Fågelholken" var bara en susning i jämförelse.

Nej, nu blir det inte mer om rynkor eller oönskad skäggväxt.  I år i alla fall. Strunta i skalet och odla den inre skönheten i stället.


Kommentarer
Postat av: Ulla

Hej!

Den inre skönheten har du ju i massor så den behöver du ju inte odla./Ulla

2008-10-10 @ 17:35:21
Postat av: Ingalill

Det är du och jag då. De andra får lära sig.

2008-10-10 @ 18:02:08
Postat av: Anonym

Jaahaaa!!

Så det där med inre skönhet är då inte något som alla kan få del av eller??? Man måste lära sig det förstår jag.

OK. Men jag tänker inte gå den här kursen med underkäken som låser sig i någon sorts kramp. Då får det funka utan skönhet. Man får ta mig som jag är. HiHi.

Marie

2008-10-11 @ 22:36:26
Postat av: Ingalill

Kära Marie!

Självklart har alla en inre skönhet, inte bara Ulla och jag i hela världen. Jag bara skojade!



Jag är glad över att du inte försöker träna bort hamstrarna. Var sitter de förresten, vet du det? Har du några? Jag skulle inte kunna ta dig på allvar om du kom till jobbet och såg ut som han på bilden. (Då menar jag inte hamstern.)

2008-10-12 @ 16:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0