30/10 Vecka 44

Vecka 44 har ju blivit en lov-vecka för eleverna. Vi som arbetar i skolan sysslar med fortbildning de tre första dagarna och är lediga torsdag och fredag.


Eftersom jag är student det här läsåret behöver jag inte infinna mig på något som skolan anordnar utan kan ägna mig åt mitt eget. Det känns mycket bra eftersom det är svårt att ligga i fas med studierna när jag arbetar 100% samtidigt. Men jag kan ju inte pyssla enbart med det en hel vecka utan passar på att

1. träffa väninnor,
2. städa,
3. skriva inlägg i bloggen och
4. räfsa löv.


1. I tisdags kom U hit. Vi gick in och ut i butikerna i Klåva, pratade oavbrutet och fikade på  "Hönökanan." Vi beställde kaffe och  var sin hönökakemacka med ost. U. betalade. När vi hade satt oss vid ett bord petade vi båda bort några skivor av pålägget eftersom de inte hade snålat precis. Man måste ju tänka på figuren. Sedan äter vi, pratar, skrattar och så är smörgåsarna uppätna. Vi hämtar mer kaffe, fortsätter att prata och under tiden äter vi upp osten som vi lagt på assietterna av bara farten. Vi avslutade sessionen med att gå en promenad.
                                                    

I onsdags körde jag till stan och hämtade upp I. Vi åkte först till Askim och tittade in i en klädbutik.  Tyckte inte att det fanns något för oss där  utan gick in i möbelaffären som ligger intill. Där fanns det däremot massor som vi skulle kunna tänka oss att inhandla. Dagen var dock inte ämnad för soff- och fåtöljinköp. Dyrt var det också.
Därefter drog vi söderut mot Kungsbacka och Kungsmässan. Eftersom vi två också pratar oavbrutet  blev det lite si  och så med bilkörningen. En klar riskfaktor. Gamla kärringar skall inte köra bil och prata samtidigt, de skall ta bussen.
Väl framme började vi med att dricka kaffe och äta en smörgås. I. betalade. Sedan blev det rally mellan de olika butikerna och vi köpte var sin tröja.
Jag skärpte mig när vi körde hem (svadorna hade avmattats något)  och ingen förbikörande gav mig fingret.

2. Det har varit dåligt med städningen på sista tiden. Jag satte igång på helgen och var klar i onsdags. Det beror inte på att vi har ett jättestort hus eller att det var extremt mycket smuts och damm utan för att det är så tråkigt.

3. Jag hade en svacka förra veckan, det kändes trögt att skriva men kom loss efter ett tag. Läste alldeles nyss den bloggen som ligger överst på läsartoppen på blogg.se , KENZA. Hon är just nu på Kreta hos sin boyfriend.  Exempel på ordval:  bajstankar och bajshumör .  Intressant. Läs den.


4. Jag måste göra detta innan veckan är slut. Våra löv brukar blåsa till grannen och han är snabbt ute med räfsan. Jag får i alla fall visa att jag gör något på min sida också även om det är i senaste laget.


Kommentarer
Postat av: Ulla

Åt vi upp osten till påtåren? Det har jag inget minne av.Men som vanligt det trevliga sällskapet fick mig väl att glömma mina föresatser./Ulla

2008-10-30 @ 19:01:10
Postat av: Ingalill

Jojomensan.

2008-10-30 @ 19:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0