7/9 Skäggiga damen. Del 3


Vad såg jag? Absolut ingenting, lampan fungerade inte. Efter lite tryckande på knappen tändes den. Oj!  Vilken grej! Jag såg varenda strå hur tydligt som helst. Underbart! Numera går jag alltså  in i  klädkammaren när jag ska plocka ögonbrynen eller ansa skägget. Helt fantastiskt!

Maken lever  i lycklig okunskap om detta något suspekta beteende, att jag smyger in i garderoben med jämna mellanrum. Att komma ut ur densamma känner vi till, nu är det "gå in" som gäller. Åtminstone här hemma. Säg det bara inte till någon, det är så många som inte skulle förstå.

Det finns ett par frågor som måste ställas. Ska vi kvinnor låta stråna härja fritt? Ska vi strunta i alla pincetter och  rakhyvlar och bejaka det manliga ? Njaa...nej jag tror inte det. Jag vill inte ha skäggstubb eller buskiga ögonbryn. Det räcker att en i familjen har det. Vi vår stå ut med dessa störningar i kvinnligheten. Jag rekommenderar alla med liknande problem att inhandla en lampförsedd pincett och en förstorande spegel. Sök därefter upp ett mörkt rum och skägget hänger löst!
                                                                                

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0