11/9 Underhållning

Nästa vecka skall jag åka till Karlstad. Jag ska läsa en kurs på universitet därstädes och förväntas vara på plats några gånger under terminen. Första tillfället är tisdag och onsdag. Då måste jag   bo på hotell eftersom jag, mig veterligen, inte känner en enda människa i den staden. Räknar dock med att  när det sprider sig att det är jag som  är Lillinga kommer att kunna välja och vraka mellan erbjudanden om natthärbärge. Inklusive middag.

Satte mig vid datorn i går kväll för att söka efter ett lämpligt hotell. Det fanns ganska många att välja mellan och hittade ett som passade mig bra. Tidigare gäster hade skrivit recensioner och jag klickade mig fram till dem. Kunde då läsa synpunkter från en gäst:

 "Dålig underhållning: en sänglampa trasig och spolknappen borta. Duschmunstycket behöver bytas, strålarna gick åt alla håll. Det var jättevarmt i rummet."

Jag håller inte med recensenten  utan tycker nog att underhållningen ändå är på en relativt hög nivå. Duschstrålar som går åt alla håll har ett högt underhållningsvärde. Tänk vad roligt det blir att stå där och inte veta var strålarna hamnar. Det blir en rysare.
Den trasiga sänglampan är väl så där lagom rolig  Följden blir  att jag får hitta någon annan plats att läsa kvällslektyren på. Inne på toan kanske? Tja, varför inte,  men hur kul är det?
Spolknappen däremot är en höjdare. Så festligt det blir när jag åker därifrån och alla mina utgifter finns kvar. En klar tiopoängare.
Värmen i rummet uppskattar jag däremot inte alls. Jag hoppas att de har kommit tillrätta med det problemet för annars kan det bli alldeles för uppsluppet och det kommer jag inte att orka med - vid min ålder.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej Ingalill!

Jag hoppas du får en fantastisk upplevelse i Karlstad, hotellet du valt verkar lite utmanande i nöjesperspektivet, men visst du gillar kanske utmaningar på detta sätt och att nöjes nivån är hög det har jag förstått på ditt sätt att välja o vraka bland alla hotell som finns i studiestaden Karlstad.

Trevlig studieresa önskar jag dig!

Kram från Lisa

2008-09-15 @ 11:09:05
Postat av: Ingalill

Det känns fint att du förstår mig. Jag förbereder mig så mycket jag kan inför den väntande underhållningen. Har packat ner cykelhjäm och långkalsonger för säkerhets skull.

2008-09-15 @ 14:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0