Vad var det jag sa?

Nu är det bevisat ! När jag skriver som de flesta bloggare gör får jag fler läsare. Det är sant,  det var "kolossalt" många som läste min blogg i går. Det är lite nedslående. Och jag har fattat att ni som brukar läsa vad jag skriver inte var ett dugg imponerade av gårdagens PR-satsning. Men erkänn att  inläggen var roliga!

Varför läste fler personer de inläggen än mina "vanliga"? Jag tror att andra  bloggare läser rubriken och de första raderna som de nya inläggen presenteras med.  (När man vill publicera ett inlägg "lägger man ut" det på några olika "communities" . Ursäkta det fula språket.) De ser antagligen direkt om bloggaren  är på samma våglängd som de själva. Det innebär att det inte finns så många som är på samma  som jag. Å andra sidan värderar jag dem högt!

Detta är nog den mest seriösa text jag har skrivit sedan jag började vandra bloggarens väg den 31/7-08. Det tar emot på något vis att skriva så. Ja, jag vet, jag har en skruv lös. Eller två.

Slutsatser:
Skomakare, bliv vid din läst!
Genvägar äro senvägar.
Bränt barn skyr elden.
Bättre en fågel i handen än tio i skogen.
Av skadan blir man vis.
Bättre fly än illa fäkta.



Snipp, snapp, snut, slut.

Kommentarer
Postat av: Ulla Karlsson

Roliga? Nja jag vet inte det.En liten stund kanske men jag föredrar Lillinga och hennes "normala" bloggande.

undrar vad Jörgen tycker om att bli kallad lilla gubben? och äta glass med chokladsås i sängen? /Ulla

2008-09-09 @ 20:37:05
Postat av: Ingalill

Det är klart att de var roliga, jag är alltid rolig!

2008-09-09 @ 21:05:02
Postat av: Marie

Ja jag håller med om att det var kul för tillfället. Men hade det varit i längden hade jag slutat läsa.

Det känns skönt att det verkar som orkanen dragit förbi och lugnet åter lagt sig. Tack för det.



P.s. När kommer öronvaxet??? Jag är sååå nyfiken. Kram Marie

2008-09-09 @ 22:01:11
Postat av: Ingalill

Det var ett tjat om vax! Glöm det! Jag lämnar inte ut vilka delar som helst av mig själv till allmänt beskådande. Hårstrån och rumpan är en sak, öronvaxet håller jag för mig själv. Så blir det, vad jag än meddelat tidigare.

2008-09-10 @ 07:39:25
Postat av: Ingemo

Bra Ingalill! Du har fattat galoppen. Polletten har trillat ner. Men jag oroar mig lite för vad du ska hitta på nästa gång...

2008-09-10 @ 09:20:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0