18/4 Visby

I förmiddags kl.11.20 lyfte planet med mig ombord mot Bromma - Stockholm. Där fick jag vänta 45 minuter, sedan bar det av mot Visby. Nu sitter jag i sängen på hotellet med en kopp kaffe på nattduksbordet och skriver.

När jag hade landat och fått min väska gick jag ut från flygplatsen. De flesta passagerare hade då redan försvunnit. Det var några enstaka personer som stod och väntade på hämtning, annars var det ganska ödsligt.

Där stod jag och trodde att det skulle finnas en buss eller åtminstone en taxi att utnyttja men icke.
Efter en liten stund var det bara jag kvar - på hela Visby flygplats kändes det som.


Men efter idogt letande och tips från flygplansbesättningen hittade jag en telefonstolpe med vidhängande telefon på utsidan som gick till Taxi Gotland. Sedan tog det bara sju minuter innan en bil kom som räddaren i nöden.

När vi kom fram till hotellet hade chauffören inte mycket tro för att hotellet var öppet. Han hade inte sett så mycket aktivietet utanför när han kört förbi nu och då. Jag ringde på klockan och det dröjde en stund men till slut öppnades den av en kvinna. Och jo då, jag var inte felbokad utan allt stämde. Det var väldigt tyst och dött där inne och jag undrade om jag möjligen var ensam gäst...? Nej, det var en gäst till. Kvinnan sa  att hon skulle gå hem om en stund, hon skulle bara ställa i ordning något. Jag fick nycklar till dörren och en kod till porten och sen var det klart. Detta kan komma att utvecklas  till en thriller. "Lärarinnan från Hönö och den anonyma (för mig i alla fall) gästen i ett för övrigt tomt hotell". Det blir nog spännande. Dessutom ligger mitt rum på entreplanet men en meter ner till trottoaren.

Rummet är fräscht och bra men mycket litet. Å andra sidan kan jag bara ta ett kliv ut genom fönstret så är jag på gatan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0