19/4 Överraskningar på kvällskvisten i Visby

 Fönstret till vänster är mitt.

För några timmar sedan lämnade jag hotellet för att hitta en restaurang att äta middag på. Jag hade sökt på nätet och hittat några som verkade passa mig. Den första jag gick till hade stängt. Jag gick sedan mot Stora Torget där det finns flera. När jag precis svängde in på torget komdet ut en kvinna från en restaurang. Jag tittade på henne och hon på mig och så frågade jag om det var Rebecka. Jo, det var det och så kände hon igen mig. Rebecka heter Heyman i efternamn och är skådespelare. Vi har träffats ett flertal gånger under åren hos en gemensam bekant. Hon befann sig på denna plats eftersom hon var ute på turné med Riksteatern.

Nästa överraskning fanns på restaurangen som jag steg in på. Den var mycket liten med bara några få bord. Men några spelemän satt i ett hörn och började spela och sjunga så glädjen stog högt i tak. Det var dragspel och tre gitarrer med tillhörande musikanter. Jättebra var det och mycket underhållande. Särskilt för mig som inte hade något sällskap utan hade medtagit en bok. Den blev oläst kan jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0