20/4 Lunchtid

Har varit runt både högt och lågt och in och ut i varenda butik jag sett. Har däremot inte köpt något mer än några vykort och en väska. Jag åt en jättegod kycklingsallad med bulgur och parmesanost med en mycket smakrik dressing till lunch. Nu är jag mätt och däst och vilar mig på rummet. Det tar på krafterna att ha semester.

Men jag är inte längre ensam turist i staden. Tecken tyder på att konferensdeltagare har anlänt för det börjar bli trångt. Jag har redan sett både fyra och fem personer  i byn, strövande omkring planlöst och utan mål. De är misstänkt lika den mänskliga kategorin skolfolk.

Nu ska jag  strax sätta fart igen. Fornsalen är ett museum och det är inte stängt i dag enligt hotellpersonalen. Om det stämmer har vi här undantaget som bekräftar regeln. Sedan fortsätter jag min promenad runt muren i snålblåsten. Det är kallt här på ostkusten.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Enda stackars turisten där?

2009-04-20 @ 23:04:28
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Ingalill

Roligt att någon mer än jag är nyfiken på den anonyme... Jag såg honom för första gången alldeles nyss vid frukosten. Jag hörde att han beställde taxi till flygplatsen nu på morgonen så det måste vara han. Tur att jag inte har mött honom tidigare eftersom han var klädd för bergsklättring, drack te och åt knäckebröd. Nu är det bara skolfolk här och de kan vara lite skrämmande de också. Alla utom jag.

2009-04-21 @ 08:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0