20/4 På kvällskvisten


Nu har jag promenerat runt hela muren och det var härligt men kallt. Lyckades inte se något på Fornsalen eftersom jag kom dit efter de hade stängt klockan fyra. Typiskt. Jag gick också in på konferenscentret Wisby Strand för att registrera mig. Då visade det sig att jag inte var anmäld så nu kan jag göra vad jag vill i två dagar.

Skämt åsido vet jag inte hur detta har gått till. Jag har fyllt i ett formulär  med alla uppgifter och önskat vilket seminarium jag ville delta i och så vidare men sedan har något falerat. Det har inte nått konferensen. Jag kanske inte har skickat iväg det, vad vet jag. Men det är ingen ko på isen, jag är med i spelet ändå. Det enda som damen i receptionen var ängslig för var om jag ville vara med på banketten i morgon kväll.  Bankett vill jag inte. Jag hade inte bockat i den rutan för det är så trist att sitta där en hel kväll när man inte känner någon. Men...

nu kommer det en person till från Öckerö kommun i kväll. Han heter Per och är rektor. Jag känner honom inte men vet vem han är. Det ska blir trevligt att få sällskap.

På hotellet börjar det märkas lite liv och rörelse som omväxling. Det känns tryggt inför natten, det är inte bara den anonyme och jag här.
.
.
Hemkommen efter ännu en promenad tänkte jag tvätta håret. Jag tog inte med någon hårtork för det fanns i receptionen att låna hade jag läst. Men i receptionen fanns varken fön eller personal. På rummet finns däremot ett telefonnummer man kan ringa och det gjorde jag, tyckte det var lite akut över situationen. En tjej svarade och frågade om jag behövde apparaten   omedelbart för hon var i affären och handlade och kunde komma om 45 minuter...Vad är detta för hotell? Det verkar mer som vandrarhem för 1100 kr per natt. Jag öppnar ytterdörren med portkod när jag ska in för det är inte alltid personal här. På ett anslag står det att rummen inte städas varje dag. "Detta för att du ska få vara i fred med ditt sällskap och dina saker. Säg bara till när du önskar städning och eller att vi byter handdukar".  Det där med sällskap och saker  låter tvetydigt, hotellet är kanske en förtäckt bordell  med häleriverksamhet. Samma skrift börjar med "Välkommen! Vi hoppas att du redan nu känner dig som hemma". Jag kan meddela att det gör jag. Där får jag också göra allt själv.

För övrigt är allt bra. Frukosten i morse var storstilad med tanke på att det bara var den anonyme och jag här. I morgon får jag nog gå upp med tuppen för att få en stol att sitta på.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0