25/4 Sol och värme

Det var tur att jag kom från det kyliga Gotland till västkustens sol och värme. Jag har tinat upp och är i full fart igen.
Jag började dagen med några timmars "skolarbete" vid datorn och sedan tog jag en paus och cyklade till Klåva. Jag gick in i glasögonaffären och hittade ett par bågar som var intressanta. Jag fick låna med dem hem och det enda som krävdes var mitt namn och telefonnummer. Inget ID här inte. Jag är inte "känd" där så de visar stor tillit till sina medmänniskor. Det är fint, så har vi det här på Hönö.


Vad gäller nämnda cykel lämnade jag in den på våröversyn innan jag åkte till Visby. Jag hade ingen aning vad jag kunde förvänta mig att få betala så jag tog ut 900 kr på bankomaten när jag skulle hämta den. Notan gick på 250 kr och det är inget klaga på. Men det finns annat att klaga på, nämligen cykeln. Den fungerade alldeles utmärkt när jag cyklade till reparatören men inte lika bra när jag cyklade hem därifrån. Den har liksom fått automatväxel, den växlar upp och ner helt utan min inblandning och fullständigt ostrukturerat. Cyklar jag uppför en backe lägger jag in vad jag tror är ettan men det är det inte. I alla fall inte hela tiden. Så själva cyklandet får en speciell karaktär i uppförsluten, det är lätt att trampa ett par meter, sedan är det mycket trögt. Det ser nog kul ut för en iakttagare.

Nu skall jag inte gnälla för mycket, det går att cykla och oförutsedda händelser ger spänning åt tillvaron.  Men detta till trots kommer jag att uppsöka reparatören och påpeka växlarnas självständiga liv. Han är en trevlig man så det blir säkert inga problem med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0