28/4 En tisdag

Det är mycket nu,  men efter helgen blir det bättre. Jag har haft utvecklingssamtal de senaste veckorna, två samtal  i dag, och på torsdag ska mitt examinationsarbete vara inlämnat. På fredag ska jag fira. Det kommer jag att göra med att pyssla i trädgården och bara låta dagen gå...och städa lite. Det har inte stått överst på listan den sista tiden.

I dag var det ganska varmt på eftermiddagen så efter lunch drog assistenten och jag  iväg med eleverna, plus min cykel, till en plats där det går bra att fiska. En elev hade kastpö med sig och vi var nyfikna på om han skulle få något napp. Cykelverksta'n ligger alldeles intill så jag presenterade tvåhjulingen för reparatören. Han fixade växelproblemet på fem sekunder och sedan var det klart.

Vi tog oss sedan till en pir och där kastades reven eller vad det heter i. Det blev napp, tre firrar sammanlagt, som en annan elev fick med sig hem till katten. Vi andra var väldigt imponerade över fiskelyckan, vi som inte vet skillnaden mellan  lina och rev. Eller kastspö och metspö för den delen. Eller vet vad stagg är. Jag köpte mina första  i dag så nu vet jag. Alltid lär man sig något nytt.

På utflykt, tio minuters promenad från skolan, ska man fika och eleverna hade bakat grötbullar förra veckan som vi mumsade i oss. Dessutom ett antal pannkakor som blivit över efter dagens hemkunskapslektion.  Summa summarum en trevlig eftermiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0