3/4 Nålpengar

Jag läser ibland Blondinbellas blogg   och förundras över hur mycket pengar hon tjänar på just den. Varför gör inte jag det? För att svara själv beror det på att jag inte har riktigt så många läsare som hon. Hade jag haft det hade det funnits goda möjligheter till lite nålpengar. Men just nu är jag tacksam att så inte är fallet eftersom hon - eller snarare bloggen -granskas av Konsumetombudsmannen och det vill man ju inte vara med om. 

Isabelle Löwengrip har flera gånger beskyllts för att ta emot gratisprylar mot att ge företag utrymme i bloggen. KO skall undersöka om inläggen i bloggen kan ses som reklam och anser att åtta företag har blivit hyllade så till den milda grad att han blivit misstänksam. Bland dessa åtta finns Elizabeth Arden, bilföretaget Autowåx och nagelfixaren Naglar på Fridas. Om det var de tre mest kända är Elizabeth A något malplacerad. De spelar väl inte riktigt på samma arena.  Hur det nu än är med den saken anser ombudsmannen  att de åtta företagen beskrivs på ett "tämligen överdrivet positivt och informativt sätt". Det kan de behöva anser jag, i alla fall Autowåx och Naglar på Fridas. Vad är det för firmanamn? De låter som hämtade ur svenska Mad eller Grönköpings Veckoblad. Men dessa företag existerar, tro det eller ej. Jag trodde att namnen var felskrivningar men där hade jag fel.
Se hela bilden Autowåx säljer BMW i Karlstad och
  Naglar på Fridas  fixar naglar på Östermalm i Stockholm.

Nu har dessa företag fått ytterligare reklam i detta inlägg men jag behöver nog inte vara orolig.  KO  ägnar sig nog hellre åt Blondinbella än mig.


Kommentarer
Postat av: Marie

Hoppas du oxå kan få ena eller annan liten förmån nu när du är så bussig och skriver om dessa företag. Knaske det ramlar in en bättre begagnad nagelfil eller några eftertraktade bildelar som du kan sälja vidare om du inte får reda pengar.

Kram

2009-04-03 @ 20:06:24
Postat av: Ingalill

Det var på tiden i så fall att jag tjänar något på bloggen. En BMW eller två är aldrig fel. Alla bidrag mottages med tacksamhet.

2009-04-03 @ 21:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0