5/3 Kuddmystik

Jag köpte en ny kudde i förra veckan. Den är mycket skön och bekväm och gör sin tjänst på ett utmärkt sätt. Men redan efter ett par dagar hörde jag ett svagt jämnt surrande ljud när jag la örat mot den. Det försvann när jag lyfte upp huvudet. Jag antog att det var någon elektrisk apparat i sovrummet eller annorstädes som var igång och  och att ljudet fortplantades till sängen och vidare till kudden. Nämnas bör att jag aldrig hört detta ljud tidigare med min gamla kudde.  Om jag lägger örat direkt på madrassen hör jag inget heller.
 (Kudden på bilden har inget med min kudde att göra.)

Är kudden mottagare av signaler från yttre rymden? Jag hörde Lucille Ball (Lucy Show) berätta i en intervju en gång för länge sedan att något märkligt hände henne efter ett tandläkarbesök. Tandläkaren hade lagat ett hål och hon var på väg därifrån i sin bil. Plötsligt, utan förvarning, började det surra i tanden och hon hörde musik i munhålan. Efter en liten stund försvann det  och hon var fullständigt skräckslagen. När hon körde förbi samma plats vid ett annat tillfälle hände samma sak. Det började surra och hon hörde ljud i munnen! Det visade sig, eventually,  att hennes tandfyllning kunde ta emot radiovågor från en sändare som hon körde förbi. Otroligt men sant. Om kudden skulle börja tala beror det inte på radiovågor, snarare att jag har tomtar på loftet och hör i syne.

Kudden har helt klart talanger som inte tillskrevs den vid inköpet. Den har ett  inbyggt insomningsmedel. Den dova tonen gör att jag somnar ganska snart efter jag lagt huvudet på kudden. En genialisk produkt helt enkelt.

Maken har en annan teori om att ljudet inte kommer  ifrån kudden utan inifrån mitt huvud. Jag har inte bestämt mig än om det är något positivt eller negativt.
.
.
.
.
.
                                                             

Jag hittade detta på nätet. Det är Lucille som berättar om händelsen i en talkshow. Om den är sann eller inte får du avgöra själv. Rolig är den i alla fall.


One night I came into the Valley over Coldwater Canyon, and I heard music. I reached down to turn the radio off, and it wasn't on. The music kept getting louder and louder, and I realized it was coming from my mouth. I even recognized the tune. My mouth was humming and thumping with the drumbeat, and I thought I was losing my mind. I thought, "what the hell is this?" Then it started to subside. I got home and went to bed, not sure if I should tell anybody what had happened because they would think I was crazy.

She didn't hear anything through her teeth again for another five days. Not until the night she decided to take a different route home.

All of a sudden, my mouth started jumping. It wasn't music this time, it was Morse code. It started softly, and then de-de-de-de-de-de. As soon as it started fading, I stopped the car and started backing up until it was coming in full strength. DE-DE-DE-DE-DE-DE DE-DE-DE-DE! I tell you, I got the hell out of there real quick. The next day I told the MGM Security Office about it, and they called the FBI or something, and sure enough, they found an underground Japanese radio station. It was somebody's gardener, but sure enough, they were spies
                                                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0