6/4 Väckarklocka

                                                            

Första dagen på påsklovet och jag vaknade kl. 05.23 av att en liten gynnare hade parkerat sig i ett träd utanför fönstret och tog ton. Eftersom fönstret var öppet blev upplevelsen något högljudd.  Det var som om den lilla rackaren satt på fönsterbrädan och agerade tupp för en sjusovare som jag. Det var vackert, inte tu tal om det. Jag kan skilja på skata, trut, koltrast och gulsparv men denna gick jag bet på. Jag ska konsultera Mark Levengood senare i dag.
.
.
.

Efter ett kortare arbetspass i skolan vet jag fortfarande inte vilken fågel det var. Mark Levengood är berättare på en CD som Arla och Sveriges Ornitoligiska förening gjorde för länge sedan. Den använder jag i skolan och den är mycket informativ och underhållande.  Trots detta svävar jag fortfarande i okunnighet. Händer samma sak i morgon har jag inget annat val än att stiga upp och skärskåda skönsångaren i vitögat. Vad som kan ske därefter vill jag inte spekulera om i nuläget. Några talgbollar blir det i alla fall inte i fortsättningen.

Kommentarer
Postat av: Marie

Ääää men du det är kanske lite väl hårt. Han som sjunger kanske bara vil tacka för talgbollarna. Hoppas du kan berättta vad han heter snart, jag blev så nyfiken.

2009-04-06 @ 20:07:03
Postat av: Ingalill

Han heter Karl-Erik i förnamn. Det är allt jag vet i nuläget.

2009-04-06 @ 21:03:05
Postat av: Dotter

Hette inte mormors märkliga bror Karl-Erik?

2009-04-06 @ 22:15:01
Postat av: Ingalill

Märklig och märklig men fågeln är kanske en reinkarnation av honom. Det vore ju festligt!

2009-04-07 @ 09:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0