21/4 Skumt

Jag har nu kommit  mätt tillbaka efter min jakt på mat. Jag hade spetsat in mig på en italiensk restaurang men den låg så långt bort. Gick till en som låg bara runt hörnet från hotellet, Packhuskällaren. När jag steg in satt det ett par i sjuttioårsåldern vid ett bord, annars var det tomt. Detta till trots bestämde jag mig för att äta där. 


Jag beställde chèvre till förrätt och sedan pasta med ricotta och färsk spenat. När jag går ut och äter utan sällskap på kvällstid, vilket inte händer alltför ofta, tar jag med mig något slag av lektyr. Jag har svårt för att sitta och bara titta så en bok att läsa är en bra sysselsättning. Men det stötte på problem. När jag hade slagit upp boken såg jag inte ett ord, det var så mörkt i lokalen. På bordet och en hylla på väggen lyste värmeljus i röda lyktor men de gav  knappt ledljus. Jag spanade in ett stearinljus i en ljusstake på ett annat bord och det fick jag överflyttat. Sedan kunde jag läsa mellan tuggorna.

Allt smakade bra och nu är det dags  att packa. I morgon bitti får jag ta med bagaget till konferenscentret för jag åker till flygplatsen direkt därifrån.

God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0