18/4 Sovmorgon

När jag vaknade kl 9.30 hörde jag maken på utsidan. Efter frukosten masade jag mig ner till ytterdörren och gläntade på den för att se vad som var på gång. Under min skönhetssömn - han låter mig sova länge - hade han planterat en lagerhägg på stam och ett citronträd i var sin stor kruka. De var så vackra och kommer att pryda vår entre. När jag gick ut för att föreviga det planterade hittade jag  ytterliga två nya. (Han är flitig, maken.) Vad det är vet jag inte.
            

Själv har jag inte hunnit klä mig än (10.58) men när jag gjort det måste jag sätta mig ner och koncentrera mig på min kursuppgift. Tiden går snabbt, den ska vara inlämnad sista april. Dessutom åker jag till Visby i morgon för att vara med på Särskolans Rikskonferens. Då blir det inte så mycket tid till skolarbete.

Konferensen  är en årlig återkommande och mycket stor sådan  som jag har haft förmånen  att få besöka fyra gånger tidigare; i Karlstad, Sigtuna, Norrköping och Varberg. Nu är det Visbys tur och jag har det så bra att jag flyger dit i morgon förmiddag. Jag har fått kompensationsledigt för mina studier på måndag och konferensen börjar på tisdag. På onsdag eftermiddag är den slut och jag flyger hem.  Det innebär att jag får en liten minisemester söndag och måndag och det finns sämre platser att tillbringa en sådan  på  än Visby. Nu måste jag ändå ta med mig min läxa, jag behöver alla stunder jag kan få till att jobba på den. Men den mesta tiden skall jag använda till promenader och avkoppling. På föreläsningarna måste jag  vara stillasittande och påkopplad. Jag för anteckningar hela tiden och vid hemkomsten någon gång skriver jag allt på datorn och lämnar ett kompendium  till min chef så hon får valuta för pengarna hon betalat.
Nu blir det morgontoilette, sedan kursarbete. Efter det skall jag ta en promenad till Klåva. Kanske får jag med mig maken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0