5/12 Dammsugaren fick stryka på foten

För ett par veckor sedan var min kollega och jag i stan för att övervara en föreläsning på Folkets Hus. Vi hade gott om tid innan den började och gick runt och kikade i affärerna runt Järntorget. Vi gick bl.a.  in i Järniabutiken och jag såg genast något som maken och jag tänkt köpa sedan ett år tillbaka. En strykbräda. Varje gång vi använt vår gamla uttjänta har vi sagt vi att vi måste köpa en ny och glömmer bort det lika fort. Men nu fanns inga återvändo. Här skulle köpas bräda!
                                                     

Jag valde en stor och stadig modell som såg ut att stå pallen  lika länge som maken och jag. Maken blev imponerad vid hemkomsten och tyckte att den såg rejäl ut. Jag framförde farhågor om att den kanske inte skulle få plats i städskåpet på höjden och jag fick rätt. Det saknades en decimeter.  Maken är inte den som tappar sugen vid en sådan motgång. Han tänkte en stund och deklarerade sedan att han skulle såga ur en bit ur hyllan som var "tak" och sedan skulle problemet vara löst. Ut med dammsugaren och diverse städattiraljer, hyllan kapades till lagom bredd och fästes med en konsol  så den kunde göra sin tjänst, om än  stympad. Strykbrädan fick plats och hyllan fungerar även om den är något kortare på bredden.

Men - när dammsugaren skulle ställas tillbaka  fick inte den plats. Strykbrädan var tjockare än den gamla och tog alltså mer plats sidledes. En strykbräda i städskåpet, en dammsugare på golvet. Efter diverse ommöbleringar av skåpets inredning gick det att pressa in den och vi kunde stänga dörren. Puh.




Kommentarer
Postat av: Nattis 2.0

Bra att komma ihåg, jag är urusel med sånt där.

2009-12-09 @ 02:06:58
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0