17/2 Lyskraft

I en annons för "dove pro-age face" stod det följande:

"Varför kan inte ett 57-årigt ansikte fortfarande lysa upp ett rum"?

Eftersom jag just för tillfället är 57 år gammal kände jag mig träffad.  Men hallå!  Vad då lysa upp ett rum? Vi har väl bättre belysning än en 57-åring som går omkring och lyser.  Å andra sidan är det ett miljövänligt inlägg i energispardebatten. Jag köper en burk  "dove pro-age face" och kan sedan  gå omkring här hemma och lysa upp av bara farten och samtidigt spara el. Om någon vill hyra mig för en timma eller två för lite upplysning kommer jag gärna - begär en offert!
Katherine Hepburn lyser så håret tagit eld.  Och hon är  säkert 57+++ på den bilden.

Krämen påstås ge
"omedelbar lyskraft. Den stimulerar produktionen av kollagen så att fina linjer och rynkor inte har en chans."

Fina linjer och rynkor, det normala tillståndet i ett 57-årigt ansikte, gör alltså att det över huvud taget inte märks om man kommer in i ett rum. Det var ju tråkigt men det finns bot - om man nu inte vill köpa "dove pro-age face" .  Det är bara att ta på sig en rolig hatt, en röd näsa eller vifta med en flagga samtidigt som man ropar käckt:  "nu kommer jag, tra-la-la, och jag lyser inte i dag men skiter i det" och så är det problemet löst.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Ålderdom ÄR skönhet!

2009-02-19 @ 12:24:49
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: maria kempe olsson

Äntligen har jag hittat hit, till din blogg som jag hört så mycket om. Och tänk-precis idag tog min ansiktscreme slut! Vet du något om 37åringar och lyskraft (läs rynkor)?

För övrigt är jag helt övertygad om att du fortfarande kan lysa upp ett rum på alla tänkbara sätt!

stor kram/ Maria

2009-02-19 @ 13:03:54
Postat av: Anonym

Heja, nu gör du ju reklam. Har du märkt om det kommit några pengar?

Men lyset gör du jui alla fall. Kram

2009-02-19 @ 18:36:10
Postat av: Ingalill

Daniel! Du verkar vara en klok ung man.

Maria! Tack för de vänliga orden. Och för din egen del behöver inte du heller slösa pengar på upplysning. Du lyser och är vacker helt av dig själv.

Marie! Några pengar har jag inte sett till ännu men räknar kallt med att de kommer.

2009-02-19 @ 20:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0