8/2 Vaskgladje

Nar jag gick och la mig i garkvall hade vaskan inte kommit. Den anlande kl 03.15 och distributoren vackte hela huset forstas.

I morse steg jag upp kl.07.00 for vi skulle till kyrkan. Det ar TV-utsandning varje sondag kl. 9.30 och det var tusentals manniskor dar. Gudstjansten var kort och foredomlig, bara 30 minuter lang men vi var tvungna att vara dar 45 minuter innan den skulle borja for att fa plats. Nar vi kom var det full aktivitet och koren sjong och orkestern spelade. Men det var repitition sa vi fick se och hora allt tva ganger. A andra sidan gjorde det inget,  for det var fantastisk korsong.

Klockan ett hade kusin Monica inbjudit slaktingar till lunch. Moster Inga-Lill gjorde kottbullar och det gjorde hon med sadan frenesi att brandlarmet utlostes. Det tjot nagot helt vansinnigt och Inga-Lill och jag flydde ut pa trappan. Monica fick ringa och "avboka" larmet och efter nagon minut ringde brandkaren och undrade om det var nagon ide att de kom. Hon tyckte inte det och allt atergick till det normala. Det blev en mycket trevlig eftermiddag med kusiner, kusinbarn och kusinbarnbarn. Jag hade ingen aaaning om att jag hade sa manga slaktingar.

I morgon planerar vi att   aka soderut till St George dar min moster bor. Eventuellt vantar vi en dag for det skall bli sno och da ar det inte roligt att kora 50 mil da. 

Kommentarer
Postat av: Marie

Kära Lillinga!

Så skönt att ha dig här och få reda på lite vad som hänt. Det verkar vara ett riktigt äventyr.

Måste säga att det ser muntert ut när du skriver om dina "slaktingar" Fnis Fniss.

Kram PÅ dig Vi hörs.

2009-02-10 @ 19:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0