17/7 En liten geting

Nu är den på gång och vi kommer alla att bli vaccinerade inom en snar framtid. Problemet är att få ihop personal till detta jobb. Man har talat om att återanvända pensionerade sjuksköterskor. Jag har kommit på lösningen på problemet. Utnyttja dessa personer i vårt samhälle som är bra på att hantera nålar. Vi har textillärare, tatuerare, skräddare, gravörer, broderikunniga damer och herrar m.fl.
   


 

De har vanan inne och tackar nog inte nej till lite extrajobb. Då skulle vi kunna säga:
"Jag har varit hos tatueraren  på Kungsgatan och fått en spruta" eller
"Syfröken stack mig på slöjdtimmen" eller
"Jag fick ett stick hos skräddaren när jag provade kavajen."

Ett djärvare grepp vore att preparera getingar, bin, humlor och mygg.
"Jag har tagit mig en geting" får plötsligt en helt ny innebörd.

                                            
                                     Tala om utvecklingspotential

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0