21/7 Jag är inte blåst!

I förmiddags tog jag bussen till stan för att gå på bio med barnbarnet, Ice Age 3 i 3D. Jag går inte ofta på bio, det blir kanske 0,5 besök per år, så det var en spännande händelse för mig. Filmen var i 3D och därför fick alla besökare en plastpåse med ett par rejäla glasögon i. Både barnbarnet och jag såg mycket intressanta och coola ut när vi fick på oss dem.  Tyckte vi i alla fall.



Resumé:

Mammutarna väntar barn. Ekorren försöker fortfarande få tag i ekollonet. Han hittar dessutom en tjusig ekorrdam och de blir ett par så småmingom. Till att börja med är de dock bistra konkurrenter till ekollonet.

Kattdjuret har tappat stinget och lämnar de andra. Sengångaren är ledsen för att han inte har någon familj och lämnar också han de andra. Velar bort sig och hittar tre ägg som han adopterar. De kläcks och han utropar sig till mamma för tre dinosaurieungar. Mamma dinosaurie saknar sina ägg som hunnit bli ungar. Sengångaren och ungarna hamnar i en dinosaurievärld där den biologiska mamman får tag i både ungar och adoptivmamma. Nu adopterar dinosaurie-mamman adoptivmamman.

Mammutarna, både den gravida och blivande pappan, ger sig av för att leta efter sengångaren tillsammans med kattdjuret, som kommit tillbaka, och de två små filurerna som jag inte vet vad de är. De möts av en enögd iller eller vessla som är göteborgare och heter Buck. Han är fullständigt orädd och lika käck som en riktig göteborgare. Han har tidigare haft ihop det med en osesdvanligt ful ananas berättade han. Ja, sen så blir det action både här och där och Buck leder dem till sengångaren som därmed är räddad. Mamma mammut föder en unge mitt under värsta kalabaliken och den heter Kivi. Sedan tågade alla tillbaka till istiden, anförda av Buck. Han tänkte följa med gänget först men ångrade sig i sista stund.

Citat ur filmen:
"Vad är det"?
"Det är blåsten som talar till oss".
"Vad säger den"?
"Vet inte, jag är inte blåst".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0