30/7 Incidentrapport

Vi lever farligt, vi som bor på öarna i Göteborgs norra skärgård. Jag cyklade till apoteket vid tvåtiden och det gick fint och lätt. Värre var det på hemvägen eftersom det blåste upp något alldeles kolossalt  
Foto: Ett hav i storm
Att cykla hemåt i sådan kraftig motvind som det blev gjorde att jag knappt fick luft.  Dessutom var jag sååå nära att kastas över ett lågt räcke med cykel och allt och ner i vattnet vid sidan av cykelbanan. Vinden tog tag i ekipaget och jag vinglade till men lyckades undkomma total katastrof (jag är inte vattentät) genom att hålla tungan rätt i mun och med iskallt lugn styra ifrån räcket, sakta men säkert.  Att allt slutade så väl måste bero på att jag  har cykelhjälm. Glöm inte ta på den, flickor och pojkar! Varför inte köpa en ny förresten?
Snygga och smarta cykelhjälmar ifrån danska Yakkay   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0