7/7 Träsk sökes


Nu kan jag komma ner i träsket ordentligt - som jag alltid önskat. Eftersom jag under många år närt en önskan att få idka gyttjebrottning utan att ha hittat någon gyttja att brottas i, läste jag i GP denna morgon om träskfotboll. Fotboll är inte riktigt min grej men tror inte att det har så stor betydelse i det här sammanhanget.


Spelet går till så att man spelar fotboll i ett träsk. Enklare kan det inte bli. Det finns inte några regler, det viktigaste är att det är roligt och underhållande.

Nu gäller det bara att hitta ett träsk och de växer antagligen inte på träd i denna del av världen. Enareträsk känner jag till men det är inte aktuellt. En fotboll har jag och tror inte det blir några svårigheter att skrapa ihop ett lag. Jag känner många sextioåriga damer som bara längtar efter att få kravla runt i gojan och lattja med bollen.

Vänta bara, snart går startskottet!

Kommentarer
Postat av: Ulla

Menar du att jag ska spela träskfotboll? skulle gärna ställa upp om du gör det?/Ulla

2009-07-07 @ 19:14:13
Postat av: Ingalill

Det är klart! Du är den enda jag känner som vet vad fotboll går ut på. Fast det spelar inte stor roll i det här fallet...Känner du till något träsk?

2009-07-07 @ 19:42:32
Postat av: Ulla

Nej tyvärr ,jag känner inte till något träsk. Men fotboll kan jag. Du har inte någon kontakt som kan fixa träsket så leder jag fotbollen?/ulla

2009-07-07 @ 22:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0