17/6 Potatis igen

                                       
                                           2 april                                                                 17 juni

Jag har varit dålig på att rapportera om hur potatisen artar sig men här kommer en färsk rapport: den växer, eller i alla fall blasten, och verkar må bra. Men när vet jag att skördetiden är inne? Jag letade på Internet och hittade ett handfast råd. Det är bara att sticka ner handen i jorden och känna efter hur stora potäterna är. Praktiskt och enkelt. Jag har inte gett mig på detta i mitt tycke burdusa och okänsliga tillvägagångssätt men måste kanske ändå. Det är ju trist att vända upp och ner på baljan och finna fyrtio pottekuler (spelkulor på götebosska) i andra ändan av den kraftiga blasten. På midsommarafton äter vi någon annans potatis men dagen efter kan det bli skörd. Missa inte det!

    

Kommentarer
Postat av: Alessandra

Vilken söt hjärtformad potatis :)

2009-06-17 @ 22:54:24
URL: http://alessandra.se
Postat av: Christina

Vi önskar er båda en trevlig Midsommarhelg=)

2009-06-19 @ 13:59:07
URL: http://www.hemsida.net/christina/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0