23/6 på kvällen

Det har inte vällt in gratulanter under dagen. Fyller man år på sommarlovet, ens fader är bortrest och man  dessutom befinner sig på Hönö när man bor i Göteborg är intet annat att vänta. Födelsedagsbarnet har tagit det med fattning, hade inte trott att det skulle vara annorlunda. Men vi har firat under dagen. Vid lunchtid gick vi till Klåva och där valde han en gigantisk glasskomposition som ersatte lunchen. På eftermiddagen kom hans morbror och sedan åt vi en god middag enligt önskemål.

På kvällen gick sonen och barnbarnet ut i trädgården för att spela lite fotboll. De kom in efter en kort stund och den yngre mannen ropade: "Mormor! Det är fullt med sniglar på gräsmattan". Efter en inspektion kunde jag konstatera att det inte var fullt men det var många och de var små. Det blev till att ta död på de rackarna. Jag läste i en trädgårdstidning att man skulle titta ordentligt på dem eftersom alla inte är av mördartypen. Men jag tittade inte efter, tycker att de är jätteäckliga oavsett om de är mördare eller inte. Jag tog livet av dem utan urskiljning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0