25/6 Det har hänt igen!

Jag gick in i en skoaffär i Nordstan i dag och provade ett par "gåskor" som jag också köpte. När man provar sätter man inte sina svettiga nakna fötter i affärens skor utan använder ett par provstrumpor. Det gjorde jag förstås, redig som jag är, och när jag kom hem upptäckte jag att de fortfarande satt på fötterna.

Det är inte första gången det händer utan andra. I Karlstad och nu här.  Jag hade inget mer än skorna på fötterna (hoppsan!) när jag gick in i affären, då borde jag ha lagt märke till att de var täckta av hudfärgade sockar när jag tog på mig mina skor igen. Det gjorde jag inte och har nu två par provstrumpor på mitt samvete. Ett par kunde jag hantera men nu känns det allvarligt. Och juridiskt på något vis. Om de har övervakningskamera i affären kanske jag får besök av polisen någon av de kommande dagarna. Det får jag ta, jag står för vad jag gjort. Talesättet "Det börjar med en knappnål och slutar men en silverskål" känns aktuellt. Vad blir nästa snatteriobjekt? Ett par innersulor?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0