27/6 Lördagsaktiviteter

Vi cyklade först till Hönö Klåva och Fiskemuséet och tittade på slöjdsakerna. Det är duktiga och flitiga människor som ställer ut sina alster men vi gjorde inga inköp. Maken köpte en glass och sedan  satt vi på kajen och tittade på folk som passerade och båtar som gick in och ut ur hamnen. 
                                       Längst ner till vänster finns Fiskemuséet och ett glasskafé. Där satt vi.

Vi stötte på ett par som vi (eg. maken) känner och mannen kunde inte hålla sig för skratt när han såg maken i cykelhjälm. Man ser dum ut i hjälm. Fast han skrattade inte åt mig - vilket kan bero på att jag hör till den absoluta minoritet som tar sig bättre ut i hjälm än utan eller att han är väluppfostrad. Enligt maken tillhör jag majoriteten.
                                                            

På vägen hem köpte vi melon och kallrökt skinka som vi sedan åt till lunch på altanen. Efter en stunds vila var det på cyklarna igen och vi trampade  mot Öckerö och Hembygdsgården. Fullt med folk och loppmarknad, auktion och lotterier. 

                                                             
Jag fyndade två sällskapsspel à 10 kr som eleverna ska få nyttja. Maken köpte lotter för 50 kr för att vinna en kaka bagebrö (stenugnsbakad hönökaka) vilket han också gjorde.
                                                               
Utställningen på Hälsö får vänta till en annan dag. Det är för varmt för längre cykelturer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0