9/6 De e mycke nu

Det har varit en händelsrik dag. Skoldagen började som vanligt 08.20. Klockan tio var jag på ett möte och tio i elva packade assistenten och jag in eleverna i våra bilar och körde hem  till hemkunskapsläraren. Där fick gossarna bekänna färg och hjälpa till att duka, grilla, m.m. och sedan hade vi en fantastiskt trevlig lunch tillsammans på altanen.

Tillbaka in i bilarna och så åkte vi till Golfen. Där spelade vi bangolf i solens sken och alla var nöjda och glada. Nja, nästan alla, de som är tävlingsinriktade tycker  ju inte att det är roligt att förlora. Jag hör inte till den skaran så jag hade jättekul hela tiden trots att hole in one lyste med sin frånvaro.


In med pojkarna i bilarna igen och tillbaka till skolan. Då var det  lagom att sluta och det gjorde vi. Assistenten och jag åkte till våra respektive hem och fräschade upp oss en aning och sågs vid färjan klockan tre.

                          

Assistenten hoppade in i min bil och så körde vi till storstan och Palace. Där åt vi en god middag - gratis faktiskt - och pratade och tjatade, allt till ackompanjemang av spårvagnar och skrikande studenter på lastbilsflak. Lite spring i några butiker blev det också innan vi tog en kaffe på NK och Espresso House. Vi kände oss då mätta och nöjda och glada och återvände till vår hemkommun - där det inte finns spårvagnar men väl studenter.

Jag var hemma halvåtta och då visades mitt favoritprogram med min favoritskådespelare/programledare/speaker; Halv åtta hos mig med Helge Skoog. Se det!
 
Nu sitter jag vid datorn och önskar att klockan skulle vara lite mer så att jag kunde gå och lägga mig. Gäsp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0