15/6 Dräparen

                                                 
Före jul köpte jag två flugsmällare av denna sort. (www.smartasaker.se, 69 kr. ) Jag gav bort en i julklapp, den andra behöll jag och glömde. Antagligen på grund av den ringa förekomsten av flugor under vintern. Men i förra veckan surrade det  både högt och lågt i huset och jag mindes plötsligt köpet. Jag letade fram detta tennisrack kallat "flugdräparen", satte i batterierna och startade jakten. Jag svingade racketen, insekterna gick åt som smör i solsken med ett "fjuttljud" och jag efterlämnade ett antal fluglik och en odör av misslyckad grillning bakom mig.

   
För att undersöka hur stark strömmen var dristade jag mig till att peta med fingret på nätet. Gör inte det! Jag fick en stöt vilket var  väntat.  Den dödade mig inte och det sa inte fjutt, men det gjorde ont. Så du som irriterar dig på flugor, myggor och annat smått och gott som flyger eller kryper omkring hemma, skaffa dig en "flugdräpare" och slå till. Skulle huset få besök av större irritationsmoment, typ inbrottstjuv, tror jag den kan göra nytta även i den situationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0