16/11 Möss och jordnötssmör

Musen har gett sig tillkänna på ett mer fysiskt sätt. Tidigare har jag bara hört  tassande men i förrgår skådade mina ögon bevis på dess närvaro. I ett av köksskåpen, dock inte det jag föseglade med mortelstöten, hade kräket tuggat på en hushållsrulle och dessutom lämnat kvar spillning.




Men nu sitter den löst! I går hade vi gäster och en av dem, en erfaren musjägare, skänkte oss två fällor av senaste modell. De skall laddas med jordnötssmör!  Nu duger inte herrgårdsost utan det ska vara jordnötssmör! Orkar de inte tugga längre? Men det får bli som musen vill och i dag har vi inhandlat nämnda livsmedel. Fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: karin allenström

Musjägaren har tagit ytterligare en mus hos oss idag och han börjar undra över hur många möss det finns? Han hade dock laddat med prästost för han är orolig över hur han själv skall kunna hålla sig ifrån jordnötsmörburken. Musjägarens fru

2009-11-16 @ 19:03:13
Postat av: Ingalill

Tror du prästost är bättre än herrgård? Jag undrar jag. Skall den vara normalfet eller mager?

2009-11-16 @ 19:28:47
Postat av: Nattis 2.0

Ja jordnötssmör var något nytt.

2009-11-17 @ 14:57:53
URL: http://www.metrobloggen.se/Natthemligheter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0