17/11 Nötallergiker

Musen är som bortblåst. Den har inte fastnat i någon fälla, jag har inte hört något trippande och ingen har gnagt på  hushållspapperet eller annat som finns i köksskåpet. Jag är säker på att den är nötallergiker och vände på en femöring när den kände doften av jordnötssmöret. Vilket öde att vara överkänslig mot nötter när man är en mus men duger hushållspapper går det säkert bra att leva ett fullgott liv ändå. Så länge det varar. Livet alltså. Kanske hushållspapperet också.

När jag sökte en bild på smöret fann jag Elvis och ett recept på hans favoritmacka. Håll till godo!



Ingredienser:
2 skivor formbröd
3 msk jordnötssmör
1 banan, mosad
2 msk margarin (eller smör)
Blanda jordnötssmöret och den mosade bananen tills blandningen är mjuk. Rosta brödet lätt. Bred bandningen på ena brödskivan, lägg den andra över. Smält smöret i en stekpanna, lägg i brödet och stek tills det blir gyllenbrunt.




Kommentarer
Postat av: Tobias Islander

Hej! Tycker det är kul o titta in ibland o läsa några rader :) Hoppas allt är väl med dig! Livet är hårt men rättvist och för tillfället är jag på Heden och slappar. Hälsa Marie också!

Din f.d. kollega

/Tobias

2009-11-17 @ 11:01:01
Postat av: Ingalill

Roligt att du uppskatar bloggen!

Vad har du för jobb när du slappar på Heden? undrar jag. Finns det några fler sådana att söka...?

Här är lugna gatan och allt är bra. Ha det gott!

2009-11-17 @ 12:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0