19/9 Oj då!

Jag cyklade till jobbet i går. Det gick lugnt och fint. Så ville jag veta vad klockan var. Eftersom jag har en på handleden  släppte jag styret med den vänstra handen och tittade. Klockan hade glidit upp en bit på armen så inget fanns att skåda. Ärmen på jackan var i vägen. Då släppte jag höger handtag också, drog upp ärmen med höger hand och vad hände då? Cykeln hade ingen som höll i styret, den vinglade hit och dit, hjulen hamnade utanför asfalten i gruset och jag gjorde allt som stod i min makt för att hindra ett snöpligt fall. Jag lyckades med mer tur än skicklighet genom att sätta ner fötterna i marken och placera händerna där de skulle vara.  Jag var snabb med att titta mig omkring om någon sett min manöver men vägen var tom. Vad som skedde bak gardinerna i husen  är däremot ännu inte känt.

Hur kunde jag göra så? Vad sysslade jag med? Var detta ytterligare ett tecken på intellektets förfall? Antagligen.  I fortsättningen räcker det inte att jag har hjälm som skydd. Stödhjul verkar inte helt främmande just nu.


            


Kommentarer
Postat av: Loffe

Får man tipsa om en cykeldator som finns på Biltema? Inehåller 9 funktioner, var av en är en klocka. Artikelnummer 27-0004 till det ringa priset av 79:90. Något för julens önskelista?

2009-09-19 @ 12:15:18
Postat av: Ingalill

Tack för tipset. Vet inte om det skulle göra cykelturen säkrare dock. Man ska antagligen trycka på knappar och genast blir det svårt.

2009-09-19 @ 15:46:09
Postat av: Nattis

Haha det där är nog mest en grej man gör, man tänker sig inte för och gör precis som vanligt. Haha Sen att du kollade för att se om någon sett.. underbart! :)

2009-09-21 @ 21:38:40
URL: http://www.metroblogen.se/Natthemligheter
Postat av: Ingalill

Tack för de stöttande orden.

2009-09-22 @ 13:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0