21/9 Gräsänka

Min man är borta från hemmet i knappt två veckor och vänner och bekanta undrar hur det ska gå.

"Vad ska du göra när han är borta"? har flera frågat. Svaret  är att jag måste jobba häcken av mig för att finansiera hans resa. Inga sysselsättningsproblem alltså.
"Nu kan du äta vad du vill till middag", sa någon. Det var roligt sagt.



Med andra ord flyter det på som vanligt när maken är borta. Skillnaden är att jag inte har något trevligt sällskap på kvällarna men det är ju övergående. Förhoppningsvis. Mina elever är övertygade om att han kommer att hitta en annan "fru"  där han är..."Vad säger du då, Ingalill"? Ja, det är frågan.















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0