28/9 Böcker och åter böcker

Gårdagen ägnade jag åt  ett besök på Bokmässan tillsammans med dottern. Det första jag måste göra på platser som Mässan  är att bestämma hur jag ska anfalla lokalen. Jag har inget vidare lokalsinne och dottern är inte särskilt mer begåvad på det området. Vi lade därför upp en plan på hur vi skulle gå, nämligen upp och ner i ett bestämt mönster. 
                             

Det gick bra den första timman, efter det blev det kaos. Flera gånger. Det blir gärna det när man går in till en utställare som har extra stor golvyta. Då kan man komma ut på en annan "gata" och det märker man inte förrän efter en stund. Då visade det sig att dottern hade fått en något större dos lokalsinne än jag, hon såg att vi varit där förut och visste vart vi skulle gå. Imponerande.  Det har hänt när jag varit där ensam att jag tappat kollen helt och hållet och sedan bara irrat omkring planlöst utan att hitta något vettigt.

Vi hittade mycket som var vettigt och hade var sin ganska tung kasse att bära på under den tjugominuters promenad som krävdes för att komma till bilen. Det behövde vi efter den goda lunch vi åt som avslutning på mässbesöket.

Apropå mat delar jag med mig av lite oumbärlig kunskap från en bok jag köpte:
"Det vetenskapliga namnet för rädslan att jordnötssmör ska fastna i gommen är arachibutyrofobi".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0