17/1 Mer vinter!

Temperaturen utomhus börjar närma sig den gamla vanliga trista som vi varit vana vid de senaste vintrarna. Fast inte riktigt än ändå, vi har nu en minusgrad och det gillar jag. Hoppas tempen får befinna sin under noll länge. Utomhus. När det är vinter ska det vara kallt och gärna snö, ingen kvasiregnperiod alltså. Till dem som rynkar på näsan nu och klagar på snö och minusgrader säger jag bara: ta  på  långkalsongerna och lömössan* så blir vintern blir uthärdlig och njutbar och ni får uppleva den underbra känslan av att slippa ta på dem när våren kommer!

                                      

* lö uttalas som i eng. murder, typ. Inte som i tö alltså. Uppfattat?


       
Jag har lagt ut dessa bilder av egen fri vilja -  ifall någon undrar.

Kommentarer
Postat av: assistenten

Du den mössan är ju snygg. Den har du undahållit mig. Synd bara att glasögonen sitter så mössan hakar upp sig på dem. Du kanska skulle ha en annan modell på glasögon??

2010-01-19 @ 16:35:05
Postat av: Ingalill

Självklart, jag köper alltid nya glasögon när jag köper ny mössa. Det gör väl alla?

2010-01-19 @ 16:40:46
Postat av: Nattis 2.0

Ja det är perfekt när det är precis under 0!

Postat av: Ingalill

Vi kanske ska bilda en klubb. "Ingen vår förrän tidigast 15 mars"...

2010-01-21 @ 13:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0