26/1 Agent dubbelnolla

Hade precis kommit hem från jobbet. Gick till diskbänken, fyllde ett glas med vatten och drack. Tittade ut genom fönstret och vad skådade mitt norra öga om inte en pistol! På vår tomt! Vid sidan av låg ytterligare ett för vår snötäckta gräsmatta främmande föremål. Oidentifierbart men med lite fantasi såg det ut som ett dött djur, en råtta eller liknande. En pistol och en råtta. Skumt.
Pistolen till vänster, råttan till höger.

   

Tänkte först att jag skulle vänta tills maken kom hem, skjutvapen och gnagare är liksom hans område. Men jag repade mod och gick ut och tittade. Visst var det en pistol. Pipan var nedstucken i snön. Råttan visade sig vara en pistol till vilket ger summa två pistoler. Jag vågade inte röra dem ifall polisen skulle kolla fingeravtryck. Jag såg mig själv involverad i något gangsterdrama och en massa stiliga poliser och tekniker som säkrade spår i snön. Jag skulle  bjuda på kaffe och mackor och journalister och fotografer skulle trängas på uppfarten. Tur att jag tvättade håret i går!

När maken kom hem mötte jag honom i dörren och tvingade ut honom på gräsmattan  för att göra en grundlig undersökning av fynden. Efter en stund  meddelade han att det  var två leksakspistoler och att han hade lagt dem på berget.

Det bidde inte ens en död råtta!

Kommentarer
Postat av: Manda-Panda

Vilken otur! Då har du ju tvättat håret helt i onödan! ;)



Kram. ♥

2010-01-26 @ 20:54:10
URL: http://hallonblad.blogg.se/
Postat av: Ingalill

Visst, och det grämer mig något oerhört.

2010-01-26 @ 21:00:53
Postat av: Nattis 2.0

Men Herregud! ATt du vågade inte ringa polisen innan gubben kom hem!?

Postat av: Ulla

Ja fantasin är det ju inget "fel"på.

Kram Ulla

2010-01-28 @ 12:47:29
Postat av: Ingalill

Fantasi! Det var ju rena rama verkligheten!

2010-01-28 @ 16:21:05
Postat av: Ingalill

Nattis: Jo, och det är jag glad för. Du kan föreställa dig vad de skulle ha sagt...



Jag lyckas aldrig få kommentarerna i rätt ordning. Skumt.

2010-01-28 @ 16:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0